با ما در ارتباط باشید

ایمن داتیس، پمپ آتش نشانی، اتش نشانی، اتشنشانی ، آتشنشانی، خرید پمپ آتش نشانی، جدول انتخاب پمپ آتش نشانی، مشاور آتش نشانی، قیمت پمپ آتش نشانی اطفاء حریق، سیستم اعلام حریق، آژیر اعلام حریق، اعلام حریق، اعلان حریق، انواع سیستم اعلام حریق، تجهیزات اعلام حریق، سیستم اعلام حریق چیست، سیستم اعلام حریق قیمت، سیستم اعلام حریق دستی، قیمت اعلام حریق، اعلام و اطفا حریق، دتکتور اعلام حریق، پمپ های صنعتی، اطفا حریق، اطفای حریق، پتروشیمی، پالایشگاه، نفت، گاز، سیستم اعلام و اطفاء حریق

شیر فشار شکن (Pressure Reducing Valve) PRV

next-01

شیر فشار شکن یا شیر کاهنده فشار (pressure reducing valve) prv برای کاهش فشار سیالات در خط ناشی از استفاده پمپ در طبقات ابتدایی و کاهش آسیب به شیرآلات می باشد.

این شیر در شبکه آب نصب شده و باعث می شود تا فشار بالای خط کاهش یابد، بطور اتوماتیک فشار متغیر ورودی و فشار زیاد را به فشار کم و ثابت تبدیل می کند.

همانطور که اشاره نمودیم شیر فشار شکن، یا Pressure Reducing Valve (PRV)، یک وسیله  کنترلی است که برای کاهش فشار فشار آب یا سیال در یک سیستم استفاده می‌شود. این شیرها به طور عمده در سیستم‌های تامین آب شهری، صنعتی، نفت و گاز، و سایر برنامه‌های مشابه استفاده می‌شوند.

شرکت ایمن داتیس آسیا وارد کننده انواع محصولات آتش نشانی، با برترین و معتبر ترین برندهای دنیا می باشد.

این شرکت نمایندگی انحصاری برند سافکس فایر SAFEX FIRE در ایران می باشد.

تمام محصولات شرکت ایمن داتیس آسیا IMEN DATIS ASIA دارای تاییدیه سازمان آتش نشانی و UL/FM می‌باشد.

عناوین اصلی

next 00

کاربرد شیر فشار شکن یا کاهنده فشار PRV

شیر های فشار شکن یا شیر کاهنده فشار (PRV) در مواقع مختلفی کاربرد دارند که از مهمترین کاربردهای آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  تأمین فشار مطلوب در سیستم‌های آبرسانی: در شهرها و مناطق مختلف، اغلب فشار آب به میزانی بالا یا پایین تر از مقدار مطلوب است. شیرهای فشار شکن از تنظیم فشار آب و تضمین تأمین فشار به مصارف مختلف مسکن، تجاری و صنعتی استفاده می‌شوند.

کنترل فشار در سیستم‌های صنعتی: در برخی صنایع مانند نفت و گاز، شیمیایی، و فرآوری فلزات، فشار سیال‌ها   در سیستم‌ها   باید   دقیقاً کنترل شود. شیرهای فشار شکن در اینجا برای تنظیم و کنترل فشار به کار می‌روند همچنین این شیر ها در سیستم های اطفاء حریق و آتش نشانی نیز کاربرد مهمی دارند.

حفاظت از تجهیزات: استفاده از  این  شیرها می‌تواند تجهیزات حساس به فشار را از خرابی‌های ناشی از افزایش فشار دریافتی محافظت کند.

بنابراین شیرهای فشار شکن به شکل‌ها و اندازه‌ ها و ابعاد  مختلفی و با مواد ساخت متنوعی عرضه می‌شوند تا به نیازهای خاص هر سیستم پاسخ دهند. طراحی و انتخاب صحیح این شیرها بسته  به شرایط   مختلف   بهره‌برداری   بسیار  حائز اهمیت است.

شیر فشار شکن، تجهیزات صنعتی
next 00

انواع شیر فشار شکن

  • شیر های تقلیل فشار از نوع پایلوت دار (pilot operated)
  • شیرهای تقلیل فشار با عملکرد مستقیم (direct acting pressure reducting valve)
next 00

مزیت شیر فشار شکن

مهترین مزیت استفاده از شیر ها ، جلوگیری از ایجاد آسیب به خط لوله در اثر تغییر و افزایش فشار می باشد.

عملکرد اصلی یک شیر فشار شکن، کاهش فشار ورودی به سیستم به یک مقدار مشخص است. این شیرها به صورت خودکار عمل می‌کنند و تغییرات فشار ورودی را تشخیص می‌دهند و سپس فشار خروجی را به مقدار تعیین شده توسط کاربر تنظیم می‌کنند. این ویژگی به تنظیم فشار در سیستم‌های مختلف بسیار مفید است.

next 00

معایب شیر فشار شکن

از معایب این شیر ها این می باشد که در صورت برخورد جسم خارجی به این سیستم، باعث می شود که کارکرد و عملکرد این سیستم ها به شدت کم شود.

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول و استعلام قیمت با کارشناسان ما در شرکت فنی و مهندسی ایمن داتیس آسیا در ارتباط باشید.

سوالات متداول
  • شیر فشار شکن با عملکرد مستقیم
  • شیر فشار شکن با عملکرد پایلوت دار

استفاده از شیر فشارشکن در سیستم ها، تاثیرات مثبت و مطلوبی از خود برجای می گذارد. این محصول قسمت جدانشدنی از خطوط انتقال سیالات تحت فشار می باشد. به طور معمول، این مدل شیر صنعتی از طراحی ساده و کاربردی برخوردار می باشد. نصب و راه اندازی شیرهای فشارشکن بسیار راحت و بدون دردسر صورت می گیرد. یکی از مزیت های قابل توجه شیر فشارشکن، کاهش هزینه ها و قابلیت نگهداری آسان این محصول محسوب می شود. طول عمر بالا، استحکام و مقاومت در برابر عوامل محیطی، از دیگر مزیت های قابل توجه شیر فشارشکن قلمداد می گردد.

 

اغلب از شیر کاهنده فشار، در تاسیساتی که فشار و جریان سیال از مقدار مجاز تعیین شده بیشتر شود،استفاده می‌شود. طراحی ساختار داخلی پرشر ولو ها، به شکلی است که مصرف کننده از عمر طولانی، دقت عملکرد و استحکام آن، اطمینان خاطر  حاصل می‌کند. با نصب ولو فشارشکن، افزون بر کاهش هزینه نگهداری تجهیزات و جلوگیری از فرسایش و اصطکاک اجزای داخلی سیستم، عمر مفید سیستم نیز افزایش پیدا کرده و  طراحی و تولید شیر فشارشکن در سایزهای مختلف ۲ الی ۳۲ اینچ صورت گرفته و فشار کاری آن تا ۲۵ بار می باشد.

شیر صافی (Strainer)، شیر صافی، تجهیزات آتش نشانی، تجهیزات صنعتی، شیرالات صنعتی، پایپینگ
مقاله پیشنهادی :
شیر فشار شکن GULF FIRE PRV (Pressure Reducing Valve) UL/FM، تجهیزات آتش نشانی، تجهیزات صنعتی، شیرالات صنعتی، پایپینگ

شرکت ایمن داتیس آسیا با اتکا بر دانش روز، فعالیت مستمر و با همکاری نیروهای فوق تخصص، هم اینک در زمره شرکت های برتر بخش خصوصی در زمینه صنعت ایمنی و آتش نشانی شناخته می شود. این مجموعه همواره در تلاش است که به صورت مستمر و پویا در گسترش زیرساخت های ایمنی و آتش نشانی کشور عزیزمان ایران ایفای نقش نموده و در راستای تحقق اهدافی همچون توسعه و صنعتی سازی فناوری های نوین گام هایی بزرگ بردارد.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
نام نام خانوادگی
لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید.
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید.
0 دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
لطفا دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید.x