با ما در ارتباط باشید

ایمن داتیس، پمپ آتش نشانی، اتش نشانی، اتشنشانی ، آتشنشانی، خرید پمپ آتش نشانی، جدول انتخاب پمپ آتش نشانی، مشاور آتش نشانی، قیمت پمپ آتش نشانی اطفاء حریق، سیستم اعلام حریق، آژیر اعلام حریق، اعلام حریق، اعلان حریق، انواع سیستم اعلام حریق، تجهیزات اعلام حریق، سیستم اعلام حریق چیست، سیستم اعلام حریق قیمت، سیستم اعلام حریق دستی، قیمت اعلام حریق، اعلام و اطفا حریق، دتکتور اعلام حریق، پمپ های صنعتی، اطفا حریق، اطفای حریق، پتروشیمی، پالایشگاه، نفت، گاز، سیستم اعلام و اطفاء حریق

پمپ استخری (Pool Pump)

next-01
next 00

پمپ استخری چیست؟

پمپ استخری یکی از انواع پمپ های آبرسانی می باشد.استخر و جکوزی به عنوان بخش اصلی پمپاژ آب در فرآیند فیلتراسیون و سیرکوله استخر نقش به سزایی را دارند. این پمپ تصفیه استخر از یک بدنه پلیمری تشکیل شده است. تا به راحتی بتواند در برابر خوردگی موادی چون کلر مقاومت بسیار بالایی از خود نشان دهد. شایان ذکر است علاوه بر پمپ، موگیر یا استرینر،   پروانه و    الکتروموتور  یک پکیج در کنار هم تشکیل می‌دهند.

اصولاً مقدار فشار و توان بالای پمپ و همینطور جنس بدنه آن از جمله عواملی است که بر قیمت پمپ تصفیه استخر تاثیر گذارند. هر چند که قبل از تهیه و  تعبیه  این پمپ ها  باید  توسط  تکنسین های تاسیسات استخر حجم آب استخر و فاصله استخر تا موتورخانه و همینطور سایر موارد دیگر تأثیرگذار بررسی گردند، تا پمپ هایی مناسب با نوع و سایز استخر خریداری شود.

پمپ استخری به تنهایی قادر به مکش آب نیست. اما در این بین نیاز به نیروی محرک قوی از سوی الکتروموتور متصل به خود را دارد. نیروی الکتروموتور نیز توسط برق سه فاز و تک فاز تامین می گردد.
در نتیجه مجموعه پمپ و الکتروموتور تحت فرآیندی به نام کوبل بر روی یک شاسی به یکدیگر متصل و یا به اصطلاح جفت می گردند، تا عملیات پمپاژ به درستی صورت پذیرد.      .

پمپ استخری، پمپ صنعتی، پمپ آبرسانی، ابرسانی، پمپ آتش نشانی

عناوین اصلی

next 00

ویژگی و اقلام تاثیرگذار بر روی قیمت پمپ های استخری

1. عملکرد کم صدا
2. نوع جنس بدنه یا پوسته
3. جنس پروانه
4. هد و دبی پمپ

next 00

عملکرد کم صدا

عوامل متعددی در پمپ ها وجود دارد که باعث کم صدایی آنان می‌شود، که در این بین سه عامل مهم که از همه اهمیت بیشتری دارند را بیان می کنیم.
1. نرخ شارش حجمی (میزان پمپاژ حداکثری آب در یک دقیقه)
2. فشار (باعث افزایش ۸ برابری فشار آب می گردد)
3. پروانه( اصولاً جنس پروانه نقش بسزایی در این امر دارد. که به طور معمول پروانه ها از جنس برنج یا استیل در پمپ ها به کار گرفته می شوند. که در این میان پروانه های استیل کارایی بالاتری جهت کاهش صدا دارند)

پمپ استخری باید به نحوی باشد که در مقابل خوردگی ناشی از کلر و سایر مواد، مقاومت بسزایی از خود نشان دهد. به طور معمول جنس بدنه از ترکیب پلاستیک و پلیمر که به عنوان جایگزین برتر فلزاتی چون: برنج و برنز قرار گرفته است.
این نوع جنس دارای مقاومت بسیار بالایی نسبت به خوردگی است. جنس پروانه پمپ نیز در صورتی که استیل انتخاب شود، قاعدتاً مقاومت و دوام بالا تر نیز خواهد داشت.

هد و دبی پمپ استخری

هد: نشان دهنده مقاومت پمپ است و یا به تعبیری به معنی میزان ارتفاعی که پمپ می تواند آب را به سمت بالا پمپاژ کند.
دبی: مقدار آبی است که در یک واحد زمانی معین توسط پمپ جابجا می شود. هد و دبی دو پارامتر هستند، که با یکدیگر در ارتباط بوده و نحوه کارکرد بهتر پمپ را بیان می کنند.

پمپ مناسب استخری

در استخرها نیازمند تجهیزاتی هستیم تا به وسیله‌ی آن بتوان آلاینده‌هایی را جمع‌آوری کرد که با چشم غیر مسلح می‌توان آن‌ها را رویت نمود. این ابزار همان پمپ آب استخر است، و انواع متفاوتی دارند که عمده‌‌ی تفاوت آن‌ها در هد و دبی آن‌هاست که در حجم آب و فشار آن با یکدیگر تفاوت دارند.

اجزای پمپ استخری

پمپ‌های استخری از اجزای متفاوتی تشکیل شده اند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌نماییم:
یک کاسه همراه با سبدی پلاستیکی است. آب استخر به داخل این سبد کشیده شده از طریق این سبد به بخش صافی هدایت می‌شود.
تیغه‌ای چرخان دارد که با سرعت آب را مکیده و به سمت صافی هل می‌دهد.
موتوری که به پشت پمپ وصل شده است و تنها وظیفه آن راه اندازی و چرخاندن پروانه است.

next 00

عملکرد پمپ استخری

پمپ استخری گریل‌ یا اسکیمرها، آب موجود در استخر را از طریق دریچه‌ها به سمت کف استخر می‌کشد و سپس آب را به سمت دستگاه تصفیه هدایت می‌کند. تا بدین وسیله آب را تصفیه کرده و آب را دوباره به استخر برگرداند.

برای خرید پمپ استخری دقت کنید با توجه به توانایی پمپ، هد و دبی مناسب را انتخاب نمایید، تا متناسب با مقدار حجم آب و هماهنگی با تجهیزات دیگر سرعت مناسب را برای تصفیه آب داشته باشیم.

next 00

مشخصه های پمپ استخری

برخی از قطعات این پمپ مانند (استرینر یا موگیر) که در قسمت جلویی این پمپ قرار دارد، وظیفه‌ دارند که پس از ورود آب از قسمت برگ‌گیر‌ها، ذراتی که با وجود حدود 1 یا 2 میلی‌متر توانسته‌اند از برگ‌گیرها رد شوند را تصفیه نماید. ذراتی مانند مو، سنگریزه، اشیاء ریز یا زیورآلات از این دست هستند.
جنس  بدنه  این نوع از  پمپ‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.جنس این بدنه ترکیبی از پلاستیک و پلیمر است که می‌تواند جایگزین برنز و برنج شود. این امر از آن جهت است که ذرات پس از ورود به تصفیه، به بدنه آسیب نرساند.

next 00

تفاوت پمپ استخری با سایر پمپ‌های سانتریفیوژ

تفاوتی که این پمپ‌ها با سایر پمپ‌های سانتریفیوژ دارند، به شرح زیر است:
– استرینر این پمپ‌ها یکپارچه است. این ویژگی باعث می شود  تا  پمپ،  نیازمند   آب‌بندی  کمتری باشد و با پمپ هماهنگی بیشتری داشته باشد.
– این پمپ‌ها در برابر خوردگی مقاوم‌ترند. برخی ذرات مانند اسید، باز یا کلر باعث خوردگی بدنه می‌شوند، اما این پمپ‌ها در برابر این آسیب‌ها مقاوم‌ترند.
– هد و دبی در این پمپ‌ها متفاوت هستند. تناسب این هد ودبی با سایر دستگاه‌ها باعث می‌شود تا سرعت تصفیه بالاتر برود.

next 00

بهترین نوع پمپ استخری

پمپ ها از نظر سرعت به سه مدل متفاوت تقسیم می‌شوند.

1- پمپ  استخری  تک  سرعته: در این پمپ‌ها موتور تنها با یک سرعت ثابت می‌چرخد و نمی‌توان سرعت آن را تغییر داد.

2- پمپ استخری دو سرعته: این پمپ‌ها در دو سرعت کم و یا زیاد حرکت می‌کنند و می‌توانید مثلا در زمان تمیز کردن استخر یا اضافه کردن مواد شیمیایی از سرعت بالا و در زمان عادی از سرعت پایین استفاده کنید.

3- پمپ‌های موتور چند سرعته: این پمپ‌ها قابلیت تنظیم سرعت دارند و البته نسبت به باقی انواع پمپ‌ها قیمت بیشتری دارند. اصطحکاک کمتر و طول عمر بیشتر از ویژگی‌های این پمپ‌ها است.

سوالات متداول

پمپ استخری در واقع از نوع پمپ های سیرکولاتور می باشد و برای گردش و تصفیه آب استخر مورد استفاده قرار می گیرد. این پمپ ها دارای هد پایین و دبی بالا نسبت به پمپ های آب خانگی در توان برابر می باشند. هد پمپ های استخری برای غلبه بر افت فشار ناشی از تجهیزاتی است که بر سر راه لوله کشی آب استخر قرار دارند

انواع پمپ استخر بر اساس سرعت به سه دسته پمپ استخر تک سرعته، پمپ استخر دو سرعته و پمپ استخر سرعت متغیر دسته بندی می شوند.

  • کف شور 
  • اسکیمر
  • سرریز
  • مجراهای بازگشت
پمپ کفکش، پمپ صنعتی، پمپ آبرسانی، ابرسانی، پمپ آتش نشانی
مقاله پیشنهادی :
پمپ استخری، پمپ صنعتی، پمپ آبرسانی، ابرسانی، پمپ آتش نشانی

شرکت ایمن داتیس آسیا با اتکا بر دانش روز، فعالیت مستمر و با همکاری نیروهای فوق تخصص، هم اینک در زمره شرکت های برتر بخش خصوصی در زمینه صنعت ایمنی و آتش نشانی شناخته می شود. این مجموعه همواره در تلاش است که به صورت مستمر و پویا در گسترش زیرساخت های ایمنی و آتش نشانی کشور عزیزمان ایران ایفای نقش نموده و در راستای تحقق اهدافی همچون توسعه و صنعتی سازی فناوری های نوین گام هایی بزرگ بردارد.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
نام نام خانوادگی
لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید.
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید.
0 دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
لطفا دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید.x