با ما در ارتباط باشید

ایمن داتیس، پمپ آتش نشانی، اتش نشانی، اتشنشانی ، آتشنشانی، خرید پمپ آتش نشانی، جدول انتخاب پمپ آتش نشانی، مشاور آتش نشانی، قیمت پمپ آتش نشانی اطفاء حریق، سیستم اعلام حریق، آژیر اعلام حریق، اعلام حریق، اعلان حریق، انواع سیستم اعلام حریق، تجهیزات اعلام حریق، سیستم اعلام حریق چیست، سیستم اعلام حریق قیمت، سیستم اعلام حریق دستی، قیمت اعلام حریق، اعلام و اطفا حریق، دتکتور اعلام حریق، پمپ های صنعتی، اطفا حریق، اطفای حریق، پتروشیمی، پالایشگاه، نفت، گاز، سیستم اعلام و اطفاء حریق

پمپ آبرسانی زمینی (Water Booster Pump)

next-01
next 00

پمپ آبرسانی زمینی چییست؟

پمپ آبرسانی زمینی از نوع پمپ های سانتریفیوژ می باشند که برای مصارفی چون افزایش فشار آب آشامیدنی، آبیاری مزارع، بوستر پمپ آتش نشانی و… کاربرد دارند.

پمپ های آبرسانی زمینی در سه نوع تک پرانه، دوپروانه و طبقاتی خوابیده می باشند.

پمپ آبرسانی زمینی (Groundwater Pump) یا همان پمپ آب زمینی، یک نوع پمپ است که برای استخراج آب از چاه‌ها یا منابع آب زیرزمینی استفاده می‌شود. این پمپ‌ها به منظور تأمین آب شرب، آبیاری مزارع، تامین آب برای صنایع و استفاده‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پمپ‌های آبرسانی زمینی بر اساس اصل جابه‌جایی مثبت عمل می‌کنند. با ایجاد فشار مناسب، آب را از منبع آب زیرزمینی مکش می‌کنند و از طریق لوله‌ها یا خطوط لوله به مقصد مورد نظر منتقل می‌کنند. این پمپ‌ها عموماً از موتور الکتریکی به عنوان منبع انرژی برای ایجاد جابجایی سیال استفاده می‌کنند.

پمپ‌های آبرسانی زمینی به انواع و اقسام مختلفی تقسیم می‌شوند، از جمله:

  1. پمپ‌های زیرزمینی نیاز به مکانیسمی برای فشرده‌سازی و انتقال آب دارند. این پمپ‌ها درون چاه یا در عمق آب قرار می‌گیرند و با استفاده از لوله‌ها و سیم بکسل به عمق منبع آب زیرزمینی فرو می‌روند.

  2. پمپ‌های سطحی در سطح زمین قرار دارند و آب را از چاه‌ها یا منابع آب زیرزمینی مکش می‌کنند. این پمپ‌ها از لوله‌ها و شبکه‌های لوله‌کشی برای انتقال آب به مقصد نهایی استفاده می‌کنند.

  3. پمپ‌های آبرسانی زیر آبی (Submersible Pumps) که درون چاه یا داخل منبع آب قرار دارند و به صورت غواص کار می‌کنند. این پمپ‌ها برای استخراج آب از چاه‌های عمیق و آب زیرزمینی استفاده می‌شوند.

پمپ‌های آبرسانی زمینی با توجه به نیاز مورد استفاده، قدرت، ظرفیت و اصول عملکرد متفاوتی دارند. انتخاب مناسب پمپ بستگی به عواملی مانند عمق منبع آب، دبی مورد نیاز، اندازه و ظرفیت چاه، نوع خاک و فشار مورد نیاز دارد.

برای مشاهده انواع پمپ‌های آبرسانی و سایر محصولات ایمن داتیس آسیا کلیک کنید.

عناوین اصلی

next 00

پمپ آبرسانی زمینی تک پروانه

این نوع پمپ جهت ایجاد آبدهی و فشار مناسب در سیستمی با مشخصات فیزیکی معمولی و آب تمیز مورد استفاده قرار می گیرد. از این پمپ‌ها عموما در مصارف خانگی، صنعتی، تصفیه استخر و سیستم‌های آبیاری و آتش نشانی استفاده می‌شود. این پمپ ها به پمپ های بشقابی نیز معروف می باشند.           .   

next 00

پمپ آبرسانی زمینی دو پروانه

پمپ دو پروانه دلیل تامین فشار مناسب برای ساختمان‌های دارای طبقات زیاد توانایی آبدهی بالایی دارد که به همین دلیل جز پر مصرف ترین سری پمپ خانگی محسوب می شود. پروانه های پمپ دو پروانه معمولا از جنس برنج و یا استیل و یا باکالیت تولید می‌شود، که بر اساس شوری و یا غلظت نوع سیال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پمپ‌ها با داشتن دو پروانه دبی (حجم آب) و هد (ارتفاع و فشار پمپاژ) بیشتری را نسبت به مابقی مدل‌ها دارند و به دلیل داشتن دو عدد پروانه در ساختمان هایی با متراژ بالا و تعداد واحد بیشتر به دلیل راندمان بالا آن نسبت به دیگر انواع پمپ استفاده می‌شود، همچنین به دلیل آبدهی بالا از این نوع پمپ‌ها در بوستر پمپ‌ها استفاده می شود.

موارد استفاده:

    تامین آب آپارتمان و مجتمع‌ها

    تامین آب از چاه و مخازن آب

    افزایش فشار آب

    سیستم آتش نشانی و اطفای حریق

    استفاده در مصارف صنعتی و معدنی کوچک

next 00

طبقاتی خوابیده

پمپ چند مرحله ای افقی، پمپ گریز از مرکز است که شامل دو یا چند پروانه است. پروانه ها ممکن است روی یک شافت یا شافت های مختلفی سوار شوند، اما در بیشتر موارد اگر پمپ ها باشند، روی یک شافت قرار دارند. پروانه با استفاده از موتور الکتریکی چرخانده می شود.

مزایای پمپ های طبقاتی افقی

۱. عملکرد نرم، تعادل استاتیک و دینامیکی عالی پروانه برای اطمینان از عملکرد روان و بدون لرزش.

۲. ضد آب مواد مختلف مهر و موم شده کاربید سیمان که مطمئن می شوند انتقال سیال های مختلف فاقد نشت است.

۳. کم صدا

۴. نگهداری آسان، تعویض مهر و موم و یاطاقان آسان

معایب پمپ های طبقاتی افقی

مهم ترین عیب پمپ افقی سانتریفوژ این است که هنگام نصب، فضای بیشتری نسبت به پمپ گریز از مرکز عمودی اشغال می کند. به دلیل محدودیت ارتفاع مکش، موقعیت نصب پمپ آب بسیار کم است که می توان آن را مرطوب و غرقاب کرد و این بر عملکرد ایمن تأثیر می گذارد.

next 00

تفاوت پمپ آبرسانی زمینی پروانه و دو پروانه

مهمترین تفاوت میان این دو تعداد پروانه های پمپ آب می باشد تغیر بزرگی که بین پمپ آب تک پروانه با دو پروانه وجود دارد، اضافه کردن یک پروانه به پمپ است تا بتواند با این کار مایعات را با فشار بالاتر انتقال دهد.

تفاوتی که در متن بالا گفته شد باعث می شود تا ساختمان‌هایی که دارای طبقات بیشتری هستند، برای تامین آب شرب مصرفی خود و رساندن آب به طبقات بالاتر، نیازمند پمپ آبی باشند که بتواند این کار را انجام دهد، پمپ آب دو پروانه به جهت داشتن یک پروانه بیشتر، میزان آب بیشتر را با ارتفاع و فشار بالا نسبت بقیه مدل‌های پمپ آب پمپاژ می‌کنند.

سوالات متداول
  • استفاده در مصارف آبرسانی و آتش نشانی
  • استفاده در مصارف خانگی و ساختمان های مسکونی
  • تقویت فشار آب
  • استفاده در مصارف کشاورزی، صنعتی و تجاری
  • استفاده در ویلا ها
  • جهت سیرکولاسیون آب گرم و سرد
  • پمپ جتی
  • پمپ فلنچی
  • پمپ بشقابی
  • پمپ شناور
  • کفکش ها
  • پمپ های طبقاتی و ارتفاع بالا و غیره

در صنعت پمپ و بوستر پمپ، پمپ آب‌های کشاورزی در دسته قوی‌ترین و حرفه‌ای ‌ترین پمپ‌ها قرار دارند زیرا که باید میزان قابل ‌توجهی آب را با فشار بالا و در مسافت‌های نسبتاً طولانی، منتقل کنند. به‌طور معمول سیالات عبوری از موتور پمپ آب کشاورزی دارای ریز جامدات نیز هستند. به خاطر این موارد، پمپ آب‌های کشاورزی باید باکیفیت و پردوام باشند تا در این شرایط سخت عملکرد خود را از دست ندهد.

پمپ آبرسانی، بوستر پمپ آبرسانی، ابرسانی، انواع پمپ، پمپ صنعتی، پمپ کم صدا، پمپ هیدرولیک
مقاله پیشنهادی :
پمپ آب بشقابی، پمپ صنعتی، پمپ آبرسانی، ابرسانی، پمپ آتش نشانی

شرکت ایمن داتیس آسیا با اتکا بر دانش روز، فعالیت مستمر و با همکاری نیروهای فوق تخصص، هم اینک در زمره شرکت های برتر بخش خصوصی در زمینه صنعت ایمنی و آتش نشانی شناخته می شود. این مجموعه همواره در تلاش است که به صورت مستمر و پویا در گسترش زیرساخت های ایمنی و آتش نشانی کشور عزیزمان ایران ایفای نقش نموده و در راستای تحقق اهدافی همچون توسعه و صنعتی سازی فناوری های نوین گام هایی بزرگ بردارد.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
نام نام خانوادگی
لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید.
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید.
0 دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
لطفا دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید.x